Transcrierea sau inscrierea in registrele romane a deceselor cetatenilor romani aflati in strainatate presupune o serie de documente atat in format ariginal cat si copie.
Transcrierea poate fi solicitata la ultimul loc de domiciliu al decedatului precum si la Ambasada sau Consulatul Romaniei din tara unde va aflati.
Actele necesare pentru transcrierea certificatului de deces sunt:
– Cererea in original
Certificatul de deces eliberat de autoritatile straine atat in original cat si copie
Actul de identitate al persoanei decedate, precum si cel al solicitantului, ambele in original si copie. In ceea ce priveste actul de identitate al persoanei decedate acesta se retine spre anulare.
Procura speciala autentificata, daca este cazul, insotita de actul de identitate al persoanei imputernicite,original si copie
Certificat de nastere pentru solicitant și persoana decedata original si copie
Certificatul de casatorie al solicitantului si al persoanei decedate, daca este cazul, original si copie
Declaratie din partea solicitantului ca nu mai exista un alt act transcris/inscris sau reconstituit.
In cazul in care se stabileste ca in certificatul sau extrasul eliberat de autoritatile straine au fost inscrise date care nu sunt in concordanta cu cele inscrise in registrele de stare civila romane, transcrierea se va face dupa indreptarea erorilor de catre autoritatile straine emitente.
In ceea ce priveste transportul persoanelor decedate , Borealis Vest va ofera pe langa serviciile de repatriere decedati si transport funerar international si consultanta in ceea ce priveste procedura repatrierii si a documentelor necesare, scurtand astfel intreg procesul de transport funerar.